Nyklippt bland annant...

Ja då har jag tagit en liten blogg pause på några fjutt dagar men endå. Så detta lite en lite resume om veckan som varit so far...
I måndags så Var det ju födelsedags firande nr.1 hos min farbror. Jag hade blivit iväg skickad veckan innan för att köpa födelsedags presenten eftersom att Skärholmen och Kungens Kurva har blivit stället där man är mer eller mindre för jämnan numera haha (Ja vi vet ju orsaken allihop vid det här laget).
Från denna familj åkte alla förutom min kära mor som hade endel att göra hemma. Daxten och hans syssling Tyra kom väldigt bra överens som vanligt och det blev både klappar, hålla handen och en och lätt öron nypning från Tyras håll hehe
Innan vi gick dit så hade jag bestämt mig för att jag och Daxten skulle gå hem men pratade med Billy.J i fonen som oxå var nere på stan med Cat, Acke och nån till så vi bestämde oss för att säga hej.
Senare på kvällen (dvs runt 24-tiden) så gick jag en snabbis iväg för att hämta Martin som hade fått skjuss av en polare som bor här i stan. Martin kunde inte sova hemma så det bar iväg hit och jag klagar inte över det =) Det blev en tidig kväll (tror jag eftersom att jag däckade ganska snabbt i hans famn) och var rätt pigg på morgonen sen när Daxten vaknade. Det blev Martins försmak på hur det är med barnfamilj och det gick väldigt bra må jag säga =) När jag lämnade killarna för en stund så verkade de snacka en del hemlisar eftersom att de båda såg lite luriga ut när man kom tillbaka hehe.

Ja resten av dan blev familje gos och sedan in till stan för att klippa sig. Martin lämnade oss för att dra till jobbet och vi fortsatte vidare.
Det blev lite snackande och kaffe samt en lekandes Daxten i vagnen som en snäll och duktig pojke medans mammsen blev klippt.
Det blev lite kortare än vad jag hade tänkt mig men det gör inget... Håret växer ändå som ogräs så det är snart tillbaka.
Efter klippningen så över till IKEA eftersom att mina föräldrar har köpt nya bänkskivor till köket och det var tvunget att betalas senast imorn så då tänkte jag att jag skulle vara en snäll dotter och hälpa dem så slapp pappsen åka dit bara för att göra det.
Efter betalningen så gick vi över till heron och Martin som vanligt när man är där ute hehe och underhöll honom lite.
Det blev lite sent men det gjorde inte så mycket eftersom att Daxten somnade och sov ett bra tag + att han fortsatte även sen när vi kom hem, så nu ligger skrutten i sängen och sussar sött.

Ja då är det 10 min kvar tills jag blir en dag äldre eller som det kommer att stå på papper 1år äldre. Jag och fira min födelsedag gå aldrig hand i hand men det är bara att bita ihop. Men det som blir "firande" är bowlingen på lördag.

Thats it for me tonight and talk to ya another day

Kommentarer
Postat av: Jilly

Fota mera! :)

2009-04-15 @ 22:08:12
URL: http://billyj.bloggie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback