Smaka på stockholm, kyla, födelsedagar och "aj min rygg"

Ja då var årets "Smaka på stockholm" över för detta året. Det är nog första gången jag varit med om att hela veckan har haft skit väder. Jag fick jobba för första gången på över 1½år och jag hade verkligen sett fram emot det. Det var hur roligt som helst om det inte hade varit kylan som vi hade. Man träffade många gamla vänner som man inte sett på ett väldigt bra tag och fick ett och annat besök av Dany, Alex, Martin, Pappa och min lilla älskling Dax (som ett tag blev våran nya medarbetare hehe).
Medans jag jobbade så fick Daxten lära känna sin pappa lite och spendera väldigt mycket tid med sina morföräldrar (som fortfarande tar vara på all tid de kan få med honom så länge vi bor hemma).
Men jag märkte att min kropp är inte van att arbeta i det tempot som jag brukar göra, så jag var väldigt slut på kvällarna och lider nog fortfarande av en liten släng av det... Men så kan det nog lätt bli när man jobbat 45timmar på 4 dagar.

Så vi hade också ett födelsedagsfirande mitt under allt detta.
Mia har officiellt fyllt kärring haha hon har ny trätt in i 30-klubben och jag har märkt att hon lider lite av en 30års krisäven om hon kanske förnekar det. Så igår så var jag och Dax inne i stan och firade henne en dag senare. Var riktigt trevligt och roligt att se hur glad skrutten var.

Kan sluta med som titeln med "aj min rygg"... japp började få ont i ryggen under "smaka på stockholm" men sen så försvann det tills igår är vi var och handlade med min kära far. kände hur det bara högg till och sen dess så har jag lite till och från fortsatt haft ont. Denna rygg j*vel kommer säkert att bli min död nån dag...

Haha jag var nog inte klar där för jag kom på att i helgen så blir det marknad... Fick ett mess av Lotta förra veckan som sa att nu i helgen så är det Trosa Marknad. Japps jag måste fan hitta pengar nån stans och shoppa loss... Kanske inte som förra året så jag och Lotta shoppade loss på kakor och chips (skyller på att vi var gravida och inte tänkte klart) men om jag känner min kära gubbe rätt så kan det bli nån kak burk (eller fler eftersom att han är ett kakmonster). Så vi får se... kanske lite fler kläder till Daxten och nått fint till lilla mig, vem vet.

Så jag tror att detta sumerar allt som hänt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback