vilken helg....

Ja helgen började då inte som man hade tänkt sig. Storm, snö och förseningar. Fredagen var en riktig skit dag så att säga... iaf under dagen... kvällen blev bättre... Mamma och pappa var så snälla så att de tog Daxten redan från fredags kvällen så att jag kunde åka över till Martin. Vi kan säga att det var riktigt tur att han å polaren inte åkte på nån kryssning för att då hade väl min dag fortsatt varit skit. Vi sa först att vi skulle ta oss ut där på fredags kvällen men efter lite "Let's Dance" så var vi rätt sega båda två och mer eller mindre däckade.

Jag fick för ovanlighetens skull sovmorgon vilket kändes att det behövdes eftersom att lördagen skulle bli rätt fullspäckad. Eftersom att Martin och jag skulle ta samma tunnelbana så gjorde vi sällskap till skärholmen där han hoppade av för att dra sig till jobbet medans jag drog min kosa till slussen för att börja möta upp kusiner. Ja tänka sig att vi kusiner från mammas sida skulle ta och verkligen ses för en gångs skull. Vi var ett litet gäng på 10pers som möttes upp vid a la carte bordet som vi bokat för att äta middag. Vi brukar inte umgås allihopa så mycket men det var riktigt roligt faktiskt. God mat, gott vin och sällskap och mycket att prata om. senare på kvällen så blev det lite festande och dansande men kände redan vid 2-tiden (vilket då var 3-tiden pga sommartiden) att det var nog dax att dra sig till kojs. Tyvärr så blev det ändå inte mycket sömn pga att hyttgrannarna hade en hejdundrans fest till typ 4-tiden. Hur orkar folk eller är det jag som börjar bli gammal?

Söndagen så var vi lite splittrade men möttes upp en liten stund för att prata lite till för att sedan så var det i land stingning. Tog en omväg hem förbi Heron för att störa Martin lite på jobbet vilket aldrig verkar slå fel på en helg hehe
Han lyckas alltid få en på ett toppen humör vad han än gör vilket känns riktigt skönt. Undra egentligen varför det tog oss 7år innan vi kom hit, men det var väl värt det =D

Ja det var helgens äventyr men nu så ska jag ta och pyssla lite med Daxtens tack-kort nu när han ändå sover för natten.
Hoppas ni har haft en trevlig helg.
(tyvärr så blev det inget släckande för mig i lördags men kan ju säga att det var bäcksvart i skärgården)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback