Veckan och helgen

Ja har visst varit i en blogg koma igen då jag märkte att jag inte har skrivit på nästan 2 veckor. Riktigt Fy mig.

Daxten har varit i skåne nu lite över en vecka och imorn så är det ledigt från jobbet för att hämta hem min lilla skrutt. Under veckans gång så har jag fått lite uppdateringar på läget där nere och det verkar ha vait många promenader, musik komposition på pappas piano, blöj vägran och göra om pappas vardagsrum till pool (haha).

För min del så har det varit hundvakt åt Alex hund Olle och en riktig mys dag med Alex hela söndagen efter att Dax hade åkt ner. Resten av veckan har varit jobb jobb jobb samt lite mys pys och IKEA shopping. Var nämligen där för att köpa ett litet bord till vardagsrummet samt en potatis stöt men råkade komma hem med en dörr matta, vas och lite plast blomblad. Men värt var det verkligen =).

Sedan så har det varit girls night med Mia, Mandis (som för övrigt jobbade) och Adela i fredags. Samt att man träffade lite nya personer. Vissa vet redan ;-)
Lördagen blev lite umgänge med mina älskade föräldrar för att sedan vid 14-tiden åka in till stan för att möta upp Emelie, Fredrik och tjejerna. Riktigt mysigt då jag inte träffar dem så ofta längre fast det inte tar så lång tid att åka över till dem längre. Får skärpa mig på den delen (även om jag sagt det flera gånger så får jag faktiskt ta mig i kragen och göra det.) Sedan vid 16-tiden så blev det en promenad tillbaka till Stan efter att lämnat familjen i Gamla stan och där stötte man på den nya vännen. Det blev att umgås med honom resten av eftermiddagen och kvällen innan det bar iväg hem.
Så idag så blev det att åka in till stan innan man skulle möta Jill, Marre, Lotta och lilla Lee för att vika av den nya vännen innan det bar iväg hem för honom. Det är så typiskt jag att träffa någon man kan riktigt snacka med och så bor de inte ens i detta landet. Ja så efter att ha sagt hejdå till nya vännen så var det percis i tid för att möta upp tjejerna för att besök (och en j**ligt lång kö) för att titta på Titanic utställingen som fortsätter tills nästa helg.
Det var riktigt emotionellt att se alla dessa saker som har tillhört folk som både överlevde och gick bort den april natten 1912. När man ser filmen så är det inte alltid man tänker på att vissa av människorna som näms verkligen har funnits, men att få reda på deras öden och historia är något som verkligen berör en.

Ja då är summeringen av denna helg att den har varit riktigt bra och mysig.

Kommentarer
Postat av: Billy J

Men Minsi, vem är den nya vännen? ;)

2009-11-14 @ 20:54:22
URL: http://billyj.bloggie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback