Vad blev det för kön?

Igår var det dax för det "stora" ultraljudet för att se att allt var bra med bebisen och får reda på om det var en pojke eller en flicka.

Vid kvart över 11 igår mötte jag upp David som hade tagit sig ända upp hit för att vara med, och så gick vi upp till ultraljudsmottagningen och satte oss för att vänta. Vi behövde inte vänta länge innan vi fick gå in och så var det igång. Jag la mig på britsen och satte magen i vädret medans David satte sig ner brevid. Och så var det igång och där var våran bebis. Bebisen låg där och väntade på att vi skulle får se hur den såg ut och efter bara några minuter så såg det ut som om den vinkade ett litet hej till oss för att sedan börja med mätningarna av både lårben och huvud.
Ny fikna som vi är så frågade vi om man kunde se om det var en pojke eller en flicka som växte till sig där inne och det sa läkaren att hon skulle ta reda på åt oss. Efter lite om och men och lite skuttande för min del så fick vi reda på att det var en liten pojke som gömde sig där inne. En antagligen busig liten en som först gömde sitt kön med att ha navelsträngen mellan benen och sedan inte ville lägga sig så att man kunde ta några bra bilder att ta med dig hem och visa morföräldrar och farföräldrar.

Mitt förlossnings datum förflyttades också fem dagar bakåt så att istället för att vara beräknad den 27:e September så beräknas lillen titta ut ca den 2:a Oktober.

Efter ca 30-45min så var vi klara och skildes åt och jag träffade Jill en snabbis i stan och visade henne lill killen i magen och jag trodde aldrig att jag skulle se jill så puttinuttig när det gällde ett barn haha

Så det var den spännande gårdagen :-)

                                                   image4
                                                                 Mammas och pappas lilla älskning

Kommentarer
Postat av: jennifer

fiin liten kille.....myyssigt...grattis

2008-04-30 @ 21:49:09
Postat av: Jilly

puttinuttipluuuuuuttiiiiiiiiisss.... *ih*

2008-05-07 @ 15:02:35
URL: http://insidelingo.blogg.se
Postat av: Bus

Hej skruttis.... Det var ett tag sen. Tack vare jill så hittade jag dig här... =) Vill skriva så mycket men känner att det skulle bara bli tokigt just nu, bättre att göra det när man inte jobbar... Hoppas att du mår bra, och daxten såklart! Kram kram Lotta

2008-05-12 @ 08:22:53
URL: http://lifeiswhatitis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback