Daxten 30/09-2008

Nu så har han äntligen kommit =)
Började få värkarna på måndags morgonen men under natten till tisdagen så blev de bara värre och vid 05:30 så var jag å pappa vid förlossningen för att kolla hur allt var med magen.
kl 06:00 så gjordes en undersökning och det visade sig att jag var öppen 4cm, jag fick välja om jag ville stanna kvar eller avakta hemma. Jag valde att stanna kvar på förlossningen (vilket var något av de bästa valen jag någonsin gjort hehe). Vid 7-tiden så var jag öppen 6cm och direkt efter undersökningen så kom mina andra två hjälpredor Jill å  Cathrine.
Kl 09:30 så gick pappa, Jill å cat iväg för att ta en liten morgon fika medans jag gjorde en ny undersökning, men de blev avbrutna att att en undersköterska kom in i matsalen och frågade om de inte skulle vara med under förlossningen.
Väl inne i rummet igen så hade vattnet gått och allt var i full gång... Tyvärr så var jill tvungen att gå fem över halv och 8 min senare (dvs 09:43) så hade han kommit till världen =)

Tack pappa,Jill å cat för att ni var där å hjälpte mig igenom det hela =)


                                            Stolt morfar


                                  Daxten ca 22timmar

Kommentarer
Postat av: Heidi

Grattis gumman, vilken sötnos du har fått!!!Är du redan hemma??Hur känns det nu då? Ser fram emot o träffa er två!Kraaaaam

2008-10-01 @ 18:09:54
URL: http://silvermoon.blogg.se/
Postat av: Jilly

Han är perfect. <3

2008-10-01 @ 20:51:05
URL: http://insidelingo.blogg.se/
Postat av: Patrik

Grattis! Vad söt han är =)

2008-10-01 @ 21:43:50
URL: http://panzerkunzt.blogg.se/
Postat av: Jenny

Grattis tjejen. Vad söt han är kram kram

2008-10-03 @ 17:18:10
Postat av: Lone & Theo

Tjusigt Dessi! bra jobbat!

'

2008-10-06 @ 13:40:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback