Packade som sillar

Ja det var verkligen ett bra tag sen man bloggade och jag har egentligen inte nån ursäkt till varför jag inte gjort det, men nu ska jag försöka skärpa mig.

Så en liten uppdatering på hur livet i flemingsberg rullar vidare.

Jo Daxten går ju på dagis 3veckor i månaden och är en vecka nere hos pappa i skåne och busar med hundarna (Ja, David har skaffat sig en jätte söt liten ny vovve som fick namnet Melker.) mednas här uppe så är han enligt pedagogerna väldigt givmild (för att vara ensambarn) och ett typiskt förskolebarn =) Vad mer kan en mamma önska sig.

Ordförådet har ökat så här är en liten ordlista på nya orden:

Ba, Di-Ba - Napp
tittu - titt ut
bebu - Bye (hej då)


Vintern har ju slagit i gång som bara den den senaste veckan som nog de flesta har märkt och antagligen kännt av också.
Ja även jag och då både när det gäller SL och SJ.
Fick smaka av SJ's i lördags då jag skulle hämta Daxten nere i Hässleholm och blev inte så farligt försenad med "bara" 45min försening. Som tur var så hade jag bokat så att jag hade nästan 2timmar där nere.
Men det var en helt annan historia på vägen hem igen. efter antal stopp pga olika fel tack vare snön så kom vi äntligen fram till Södertälje Syd kl. 21:35 och var då 2h och 15min försenade. Då hade Daxten redan somnat på tåget men vaknade så fort vi klev av och började pulsa i snön på perongen av den isande kylan.

SL har ju sin egna lilla värld de lever i just nu också. Kan ju bara nämna att igår så var nästan ALLA försenade till jobbet (vissa mer än andra) och idag så hade visst vi planerat lite bättre men ändå var vi lite försenade. Tycker synd om alla de som bor på en tunnelbane-linje som ligger ovan jord då de har stängt av dessa och då måste de ta ersättningsbussar som redan är smockade. Vi vid pendeltågs linjen lider mer av 30min trafik i rusning och förseningar på de avgångar som går pga att det är så fullt så vi alla står där packade som små sillar i en konservburk (om inte ens sillarna i konservburken har lite mer space att röra sig på än oss hehe).


SÅ HÄR KAN DET NUMERA SE UT EN MORGON PÅ PENDELN


Nä nu får det vara nog med denna uppdatering. Ska dricka upp mitt té och kolla lite mer TV innan det blir dax att lägga sig i sängen brevid Dax och drömma söta drömmar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback